Доставчикът на бизнес софтуер Salesforce.com отчете рекордни тримесечни приходи от продажби и повиши годишната си прогноза, показвайки запазващия се апетит към облачни услуги по време на коронавирусната пандемия, предава Ройтерс.
Компаниите ускоряват прехвърлянето си към дигитални процеси в рамките на здравната криза, което подхранва инвеститорския ентусиазъм за компании, които да подпомогнат този преход. Няколко стартъпа се опитват да наберат инерция в момента и дори правят планове да се насочат към публичния пазар.
Базираната в Сан Франциско Salesforce обяви, че приходите ѝ от продажби са нараснали с 29% до 5,15 млрд. долара през последното тримесечие. Те надминаха очакванията на Wall Street за 4,87 млрд. долара според анализатори, анкетирани от FactSet. Salesforce заяви, че е генерирала 2,85 долара печалба на акция, отчасти на база на счетоводни корекции.
От следващата седмица книжата на Salesforce ще бъдат сред 30-те в Dow Jones Industrial Average. Книжата са добавени отчасти, за да може да се компенсира ефектът от планирания сплит на акциите на Apple.
Още преди пандемията облачните услуги се бяха превърнали в една от горещите области в света на технологиите, а тази инерция до голяма степен се запази, тъй като редица компнии се насочиха към работа от вкъщи. Търсенето помогна и за покачване на цената на акциите на най-големите доставчици на облачна инфраструктура. Тези на Amazon поскъпнаха с над 80% от началото на годината, докато Microsoft може да се похвали с 37% ръст на стойността на книжата.
Salesforce повиши годишната си прогноза, след като сви очакванията си през предходното тримесечие, когато обяви, че трябва да предостави облекчения при плащанията на някои клиенти. Компанията обяви, че очаква приходите от продажби през текущата фискална година, която продължава до края на януари, да се увеличат до 20,7-20,8 млрд. долара. Предишната ѝ прогноза беше за 20 млрд. долара.
От началото на 2020 г. цената на акциите на Salesforce е нараснала с над 30%, а по време на следборсовата търговия, когато беше обявен финансовият отчет, тя скочи с над 12 на сто.
Salesforce се опита да се възползва от пандемията и да се насочи към нови бизнес възможности. Компанията пусна нов пакет инструменти, наречен Work.com. Той има за цел да помага на компаниите спокойно да се върнат в офиса, макар че самата Salesforce заяви, че няма да вика обратно служителите си поне до средата на следващата година.
Гигантът обяви, че очаква да генерира между 5,24 и 5,25 млрд. долара приходи от продажби за настоящото тримесечие, което е над средната прогноза на анализаторите за 5,02 млрд. долара.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации
Европейският Eurofighter може скоро да лети за Бангладеш
Забравете крайната десница: Младите искат "Съединени европейски щати"